Tancurile transportă un total de 2 miliarde de dolari în gaz natural și navighează încet în nord-vestul Europei și în Peninsula Iberică.
Peste 30 de nave-cisternă care dețin gaz natural lichefiat (GNL) funcționează la ralanti chiar în largul țărmului Europei, a raportat Financial Times, deoarece comercianții țin la prețuri mai mari de pe piață. Potrivit companiei de analiză a transporturilor maritime Vortexa, navele transportă GNL în valoare totală de 2 miliarde de dolari și navighează încet în nord-vestul Europei și Peninsula Iberică. „Navele GNL au stat la coadă în afara terminalelor europene de recepție a GNL, urmărind ceea ce se așteptau să fie piața premium pentru acest GNL”, a declarat Felix Booth, șeful GNL la Vortexa, pentru ziar. „Deocamdată, aceste nave sunt motivate să dețină poziții” în așteptarea că vremea mai rece va crește cererea de energie și, la rândul său, va crește prețurile, a spus el. Alte 30 de nave traversează Atlanticul și se așteaptă să se alăture tancurilor, au arătat datele Vortexa.
Cisternele de GNL din apele europene s-au dublat în ultimele două luni, deoarece țările europene își umplu rezervoarele de stocare până la aproape capacitatea înainte de iarnă. Ca răspuns la sancțiunile occidentale pentru invadarea Ucrainei, Rusia a redus livrările de gaze către unele țări europene. La rândul lor, aceste țări au cumpărat GNL ca o înlocuire, dar temperaturile extrem de calde au dus la o reducere a cererii de încălzire, ceea ce, la rândul său, a menținut locurile de depozitare pline și prețurile în scădere.